Skip to main content

Ginger Zee Berkongsi Rahsia ke Kehamilan Sihat-Hati Semasa Bulan Jantung Amerika

Gambar oleh Donna Ward / Getty Images
Malam sebelum Ketua Pegawai Meteorologi ABC News, Ginger Zee menjangka melahirkan anaknya yang kedua, anda tidak akan mendapati dia berehat di sofa di rumah. Sebaliknya, dia akan berjalan dalam pertunjukan landasan Koleksi Pakaian 2018 di New York Fashion Week untuk menyokong Go Red for Women, pergerakan yang dicipta oleh Persatuan Jantung Amerika untuk memperkasakan wanita untuk menjaga kesihatan jantung mereka.

Zee membuat keputusan untuk berjalan dalam acara ini, yang akan berlangsung hanya beberapa jam sebelum dia akan pergi ke hospital untuk C-Seksyen yang dijadualkan, kerana dia mahu memeluk momen terakhir kehamilannya. "Saya melakukan Kitaran Jiwa malam sebelum Adrian dilahirkan, " kata Zee kepada Parents.com . "Berjalan di landasan adalah pencapaian yang besar, dan saya rasa diselesaikan dengan siapa saya dan bagaimana saya melihatnya."

Tambahan pula, kesihatan jantung, tumpuan pertunjukan fesyen, telah menjadi penting kepada Zee sebelum kehamilannya. "Ibu saya adalah pengamal jururawat neonatal dan ibu bapa saya adalah seorang ahli terapi pekerjaan yang tugasnya memberitahu orang yang tidak dapat kembali bekerja jika tekanan darah mereka terlalu tinggi, jadi saya membesar dengan mengetahui penyakit jantung dan penyakit kardiovaskular adalah nombor satu pembunuh wanita, "katanya. "Ia diabaikan kerana orang tidak fikir penyakit jantung apabila mereka memikirkan wanita. Ia perlu diperkuat untuk semua orang dewasa sekarang. "

Dan sangat penting bagi wanita untuk memberi tumpuan kepada kesihatan jantung semasa hamil. "Kehamilan menekankan sistem jantung dan peredaran darah anda, " menurut The Clinic Mayo . "Semasa kehamilan, jumlah darah anda meningkat sebanyak 30 hingga 50 peratus untuk menyuburkan bayi anda yang semakin meningkat, jantung anda lebih banyak darah setiap minit dan kadar jantung anda meningkat."

  • Berkaitan: Menguruskan Penyakit Jantung Semasa Kehamilan

Zee mula mengawasi kesihatan jantungnya bersama doktornya ketika dia dan suaminya, Ben merancang untuk hamil buat kali pertama. "Kami melakukan pemeriksaan, dan sebaik sahaja saya tahu saya berada dalam keadaan baik, ia akan memantau, " katanya kepada Parents.com. "Ia adalah sesuatu yang saya tidak ambil ringan." Yang baik, kerana 80 peratus daripada penyakit jantung pramatang boleh dicegah, menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia .

Untuk mengekalkan kesihatannya sendiri semasa kehamilannya yang kedua, Zee berkata dia mengamalkan yoga sekali seminggu, melakukan latihan kardio tiga hari seminggu, dan kekuatan latihan dua hari seminggu. Dia juga makan lebih sihat daripada dia semasa mengandung pertama. "Saya benar-benar melekat pada 200 hingga 300 kalori tambahan dalam trimester ketiga saya dan apa-apa indulgensi perlu menjadi baik untuk hati saya, " katanya.

Ini bermakna Zee memilih sebilangan badam berbanding kue dan susu. "Bukanlah saya tidak merungut di sini atau di sana, tetapi pada tengah malam ketika saya mengalami kelaparan yang melampaui saya, saya telah mengatakan kepada diri saya sendiri 'anda akan mempunyai beberapa badam.'" Dia menambah bahawa suaminya benci untuk pergi membeli-belah runcit dengannya sejak dia berkata dia obsesif di mana makanannya datang dan apa yang dilakukannya kepada tubuhnya.

Tumpuan Zee terhadap gaya hidup yang sihat akan berkemungkinan akan diturunkan kepada anaknya yang berusia dua tahun Adrian, yang teruja bertemu dengan adiknya. "Dia mencium perut saya dan berkata 'Saya sayang kamu abang kecil, '" kata Zee. "Tetapi apabila saya membaca buku tentang bagaimana dia perlu berkongsi dengan abangnya, dia kehilangannya." Seolah-olah persaingan saudara mulai muda.

Kami tidak boleh menunggu untuk melihat Halia Zee berjalan di landasan pada hari Khamis, 8 Februari, dan mengucapkan selamat tinggal kepadanya dan Ben yang terbaik dengan keluarga mereka yang semakin meningkat.