Skip to main content

7 Tips untuk Bercakap Mengenai Hasil Pemilihan dengan Anak-anak

Shutterstock
Sama ada anda berpuas hati dengan keputusan pilihan raya atau tidak, emosi pasti tinggi. Dan dengan itu, anak-anak mendengar pendapat dan perasaan ibu bapa mereka tentang fakta bahawa Donald Trump adalah presiden baru negara ini. Anak-anak saya pulang ke rumah untuk berminggu-minggu berkongsi dengan saya apa yang anak-anak, guru, dan orang dewasa di sekeliling mereka mengatakan tentang perkara ini, dan mereka juga mendengar berita mengenai berita itu, dan saya hanya dapat membayangkan bahawa selepas pilihan raya, ini isu akan berterusan.

Dengan itu, kami bercakap dengan Leslie Bushara, timbalan pengarah pendidikan di Muzium Kanak-kanak di Manhattan, untuk mendapatkan petua untuk ibu bapa mengenai cara bercakap dengan anak-anak mengenai pilihan raya. Inilah yang dia cadangkan:

1. Ta ke masa untuk menjeda dan mengumpul perasaan anda, jika anda gembira atau terganggu oleh keputusan pilihan raya . Ingatlah, anak-anak anda akan melihat kepada anda untuk menentukan bagaimana mereka harus bertindak balas terhadap berita itu. Kanak-kanak ingin tahu bahawa rutin harian mereka tidak akan berubah. Ingatkan mereka bahawa hari ini keluarga bangun, anda pergi ke sekolah, dan kami pergi bekerja. Dan malam ini kita akan makan malam. Itu tidak akan berubah dan penting untuk semua golongan umur, walaupun remaja.

2. Ingatkan anak-anak bahawa demokrasi adalah kemas. Apabila anda boleh, bercakap dengan anak-anak anda tentang apa yang disebut oleh Presiden Obama "kepelbagaian negara kita." Bantu anak-anak muda memahami bahawa, seperti keluarga, kita tidak akan selalu bersetuju sebagai rakyat sama ada.

  • BERKAITAN: Menaikkan Kanak-kanak yang Menghormati Perbezaan

3. Pastikan anak-anak anda mendengar dan suara mereka penting. Kanak-kanak yang lebih muda perlu didengari, walaupun pemikiran mereka tidak terbentuk. Seperti yang dinyatakan dalam petua sebelumnya, kini adalah masa yang tepat untuk bekerja untuk belajar untuk mendengar satu sama lain dan berlatih tidak bersetuju dengan hormat.

4. Ajar anak-anak tentang bagaimana menjadi pemenang dan pemenang yang baik. Ingatkan mereka, seperti dalam sukan, jangan mengolok-olok mereka yang menyokong calon yang kalah dan juga tidak bersikap tidak baik terhadap mereka yang menang.

5. Luangkan masa untuk membantu kanak-kanak yang sedih memahami bahawa presiden adalah kedudukan terpilih, dan ia tidak kekal. Jelaskan bahawa dalam tempoh empat tahun akan ada pilihan raya lain, dan rakyat akan dapat memilih lagi.

6. Carikan sesuatu yang boleh anda lakukan sebagai keluarga untuk menyokong nilai dan kepentingan anda. Cari perkara yang perlu dilakukan yang biasa dan selesa. Luangkan waktu bersama membaca buku, bermain permainan, atau melawat taman dan muzium kejiranan.

7. Ingatlah bahawa keluarga anda merayakan, berkabung, atau hanya membiasakan diri dengan gagasan perubahan, komuniti iman, institusi kebudayaan, dan bukan keuntungan semua menawarkan peluang untuk pemberdayaan, pembelajaran, dan kesenangan yang sangat diperlukan.

Petua mengenai sikap ramah dan menghormati pandangan orang lain adalah yang paling penting bagi saya.

  • Mahu berita keibuan yang terkini? Daftarlah untuk surat berita harian Ibu Bapa kami

Bagaimana anda membantu anak-anak anda memahami hasil pemilihan ini?

Melissa Willets adalah seorang penulis / blogger dan seorang ibu. Cari dia di Facebook di mana dia mengisahkan kehidupannya di bawah pengaruhnya. Kopi.