Skip to main content

10 Moms Who Inspire Me Daily

Moms adalah sekumpulan yang luar biasa secara umum, tetapi apabila ia berkaitan dengan keibubapaan kanak-kanak dengan keperluan khas mereka tidak pernah berhenti memukau dan memberi inspirasi kepada saya.

Saya fikir saya sudah bersedia untuk menjadi ibu-ibu saya adalah yang paling tua dari sepuluh kanak-kanak dan mempunyai model peranan yang luar biasa pada ibu saya (yang digambarkan di atas. Dia seorang profesor, jururawat, dan orang yang paling penyayang saya tahu). Saya telah menjaga kanak-kanak sejak sebelum saya dapat ingat, dan saya bekerja sebagai pengasuh selama bertahun-tahun sebelum mempunyai anak saya sendiri.

Tetapi, apabila Liam, saya berusia 7 tahun tanpa autisme, tiba-tiba, terdapat banyak tentang dia yang saya tidak bersedia untuk-keperluan deria, insomnia, kelakuan anehnya, dan banyak lagi. Saya terharu, ketakutan saya melakukan pekerjaan yang buruk, dan tidak pasti bagaimana untuk membantunya bergerak ke seluruh dunia.

Ibuku membimbing saya sebaik yang dia dapat memberikan saya buku, bercakap dengan rakan-rakannya di medan medis, berkongsi pengalamannya sendiri sebagai seorang ibu, memegang saya ketika saya menangis-tetapi autisme adalah perairan yang belum dipetakan untuk kita berdua. Pada waktunya saya mendapati komuniti autisme dan ibu-ibu keperluan khas yang mempunyai kesan yang luar biasa terhadap hidup saya.

Saya menawarkan jawatan ini sebagai penghormatan dan terima kasih kepada sepuluh daripada autisme yang paling menginspirasi dan ibu-ibu keperluan khas saya mempunyai penghormatan untuk mengetahui.

Ada Katie, ibu autisme pertama yang saya kenal dan salah seorang saudara perempuan sahabat saya. Dia membimbing saya ke sumber dan menjawab semua e-mel saya pada hari-hari awal "I'm-panicking-about-Liam'-Diagnosis". Dia bijak, baik hati, lucu, dan, dia perlahan-lahan menyepak saya ke arah penerimaan.

Dari Katie: Saya belajar untuk mengatasi keganasan awal saya terhadap diagnosis autisme Liam.

Ada Chris, ibu autis yang menjalankan nirlaba yang melatih Profesional Kecemasan dan Responden Pertama mengenai cara berinteraksi dengan orang yang mempunyai autisme. Beberapa tahun lalu, dia menjemput saya ke rumahnya, jadi saya dapat melihat RPM dalam tindakan. Dia mendorong saya untuk mencari kaedah komunikasi ini untuk anak saya, dengan menunjukkan kepada saya bagaimana ia bekerja dengan anaknya sendiri.

Dari Chris: Saya belajar kemungkinan.

Ada Jess, blogger cemerlang, lucu, dan sengit di belakang Diary of a Mom. Saya "bertemu" dia melalui "Selamat Datang ke Kelab, " dan saya perlu mengenalinya lebih baik melalui temu bual dan emel seterusnya. Melalui blognya saya banyak belajar tentang neurodiversity, dan dia terus memberi inspirasi dan mencabar saya dengan kata-kata dan advokasi beliau. Saya juga suka komuniti yang dia bina untuk pembaca Diari.

Daripada Jess: Saya belajar penerimaan dan kepentingan komuniti.

Ada Anna, ibu, artis, dan penari autisme. Dia mengambil gambar-gambar yang indah dan menulis kepalanya yang jujur ​​mengenai ibu, anak perempuannya, dan hidupnya.

Daripada Anna: Saya belajar mencari keindahan di dunia (walaupun pada hari yang paling gelap).

Ada Lyn, penulis, guru, ibu kepada Will, berusia 12 tahun dengan CP dan autisme, dan pengangkat tenaga. Dia adalah tenaga, dan jalannya sering sukar seperti musim bunga apabila Will mengalami pelbagai pembedahan, bergelut dengan pemulihan, dan Lyn dan suaminya telah mengimbangi pekerjaan, penjagaan kesihatan Will, dan permintaan lain dalam kehidupan mereka.

Dari Lyn: Saya belajar kekuatan.

Terdapat Kelly, ibu kepada Cailinn, seorang anak berusia 7 tahun dengan gangguan genetik yang sangat jarang berlaku. Saya jumpa Kelly dalam tong berdebu sementara kedua-dua anak-anak kami melakukan hippotherapy. Walaupun saya bimbang tentang menunggang kuda Liam, Kelly bercakap dengan saya tentang banyak kunjungan anaknya ke hospital (untuk pembedahan, pembersihan gigi, dan banyak lagi). Semasa kami bercakap, Kelly sentiasa merajut atau merangkumi penutup untuk tiub makan dan perkara-perkara lain untuk perniagaan kecilnya (Cailinn's Creations), yang membuat segala macam barangan yang indah untuk kanak-kanak dengan keperluan khusus.

Dari Kelly: Saya belajar perspektif.

Ada Dani, ibu kepada dua gadis cantik dengan autisme. Dani menghabiskan beberapa tahun terakhir berjuang untuk menukar undang-undang di Wisconsin, jadi anak perempuannya boleh menggunakan dana sekolah mereka di sekolah swasta dengan ahli terapi mereka ABA. Setiap tahun, Dani ribut Modal, bertemu dengan penggubal undang-undang, bercakap dengan media, dan berjuang untuk anak-anaknya untuk mempunyai peluang pembelajaran yang sama seperti rakan-rakan mereka yang sedang membangun.

Dari Dani: Saya belajar bagaimana untuk melawan.

Ada Ariane, penulis, ibu kepada Emma, ​​pereka perhiasan, dan peguam bela. Kata-kata beliau datang kepada saya sering apabila saya mempersoalkan penilaian saya. Ini adalah salah satu petikan kegemaran saya, dari jawatan "Apa yang Akan Kita Selesai Berbeza, ": "Ia adalah Emma yang mengetuai jalan, tugas saya adalah mengikuti, mendengar, belajar dan menghiburkannya."

Dari Ariane: Saya belajar memaafkan diri saya atas kesilapan saya dan mendengar anak saya sendiri untuk mengetahui apa yang paling sesuai untuknya .

Ada Patti, ibu tunggal kepada dua anak remaja dengan autisme, guru pendidikan khusus, surfer, kekasih musik, penganjur, dan teman. Apabila suami Patti meninggalkannya beberapa tahun yang lalu, dia memutuskan untuk mengasihi anak-anak lelaki mereka untuk siapa mereka, melihat dunia dengan mereka, dan bersyukur atas apa yang dia ada. Dia membawa mereka berselancar, bermain ski, berperahu, seni dan pertunjukan muzik, dan mereka semua pergi ke Hawaii bersama musim panas ini.

Dari Patti: Saya belajar bersandar pada autisme dan melihat di mana pengembaraan membawa kita.

Terdapat Emily, satu lagi ibu tunggal kepada tiga orang perempuan, seorang yang remaja dengan CP. Emily adalah guru Liam, dan interaksi kami tentang pendidikannya telah berkembang menjadi persahabatan sejak tahun lepas. Dia bergerak keluarganya di seluruh negara bulan depan, jadi anak perempuannya tidak perlu menghadapi musim sejuk di Wisconsin. Dia kreatif, terlibat, dan sentiasa bekerja untuk mencari cara yang lebih baik untuk membantu anak perempuannya, Liam, dan semua anak-anak di kelasnya.

Daripada Emily: Saya belajar rahmat dalam menghadapi cabaran yang tidak dijangka.

Ada begitu banyak ibu (dan ayah) yang lain yang saya temui dalam perjalanan keibubapaan ini yang terus memberi inspirasi kepada saya, dan saya merayakan kamu semua setiap hari. Terima kasih atas semua yang telah anda ajar saya, dan terima kasih atas semua yang anda lakukan.

{Liam dan saya pada Hari Ibu, 2015, semasa salah satu daripada banyak gerabak kereta kami di sekeliling blok ketika perayaan di rumah undang-undang saya mendapat sedikit terlalu banyak untuknya}

Jamie Pacton tinggal berhampiran Lake Michigan di mana dia minum banyak kopi, impian berlayar, dan menikmati setiap hari bersama suaminya dan dua anak lelaki, Liam dan Eliot. Temui dia di www.jamiepacton.com, Facebook (Jamie Pacton), dan Twitter @jamiepacton

Kanak-kanak dengan Autisme: Perspektif Orang Tua

Gambar ihsan Jamie Pacton